Polityka Prywatności
1. Postanowienia ogólne
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych przez One & Only Clinic sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Gen. Wł. Andersa 24/U1, 80-175 Gdańsk (dalej jako One & Only Clinic). Administratorem danych osobowych jest One&Only Clinic. Kontakt: E-mail: info@ooclinic.pl , telefon: +48 530 266 209. Adres korespondencyjny: Ul. Gen. Wł. Andersa 24/U1, 80-175 Gdańsk.
2. Definicje
Administrator – podmiot odpowiedzialny za przetwarzanie danych osobowych.
Dane osobowe – informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
Klinika – podmiot medyczny świadczący usługi z zakresu ochrony zdrowia prowadzony przez One & Only Clinic.
Pacjent – osoba korzystająca z usług Kliniki, w tym zapisująca się na wizyty online lub kontaktująca się za pośrednictwem formularza na stronie, a także opiekun prawny osoby korzystającej z usług Kliniki.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Inspektor ochrony danych – wyznaczona przez Administratora osoba, z którą można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres Administratora z dopiskiem IOD
- przez e-mail: info@ooclinic.pl
3. Cel przetwarzania danych
Dane osobowe Pacjentów przetwarzane są w następujących celach: umożliwienie rejestracji wizyt online oraz zarządzania nimi, kontakt z Pacjentami w związku z zapytaniami oraz potwierdzeniami wizyt, realizacja usług medycznych, w tym prowadzenie dokumentacji medycznej, przesyłanie newsletterów, informacji o promocjach i nowościach (na podstawie zgody Pacjenta), analiza ruchu na stronie internetowej oraz prowadzenie działań marketingowych.
4. Rodzaje zbieranych danych
- Dane zbierane za pośrednictwem strony internetowej: Imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, dane dotyczące wizyt (np. preferowane terminy).
- Dane medyczne: historia leczenia, wyniki badań, stan zdrowia – wyłącznie w celu świadczenia usług medycznych.
- Dane techniczne: adres IP, pliki cookies, dane o aktywności na stronie.
5. Podstawa prawna przetwarzania danych
Przetwarzanie danych odbywa się na podstawie: Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – realizacja umowy (świadczenie usług medycznych), Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – obowiązki prawne (np. prowadzenie dokumentacji medycznej), Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – zgoda Pacjenta (np. na marketing), Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes (np. analizy marketingowe, retargeting).
6. Okres przechowywania danych
Dane medyczne przechowujemy przez okres wymagany przepisami prawa tj. przez 20 lat od ostatniej wizyty w Klinice.
Dane przetwarzane na podstawie zgody będą przechowywane do momentu jej wycofania.
Pozostałe dane osobowe – 5 lat licząc od końca roku, w którym zostały przekazane.
7. Prawa Pacjentów
Pacjenci mają prawo do:
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych przetwarzanych na postawie uzasadnionego interesu Administratora
- wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych,
- dostępu do swoich danych osobowych,
- żądania sprostowania danych osobowych,
- żądania usunięcia danych osobowych, jednakże tylko w odniesieniu do danych co do których Administrator nie jest zobligowany przepisami prawa do ich przetwarzania,
- żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych, tj. prawo otrzymania od Administratora swoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego. Mogą Państwo przesłać te dane innemu administratorowi danych lub zażądać, abyśmy przesłali te dane do innego administratora. Żądanie to zostanie zrealizowane tylko jeśli takie przesłanie jest technicznie możliwe.
W celu skorzystania z ww. praw należy skontaktować się z Inspektorem ochrony danych osobowych. Niezależnie od powyższego Pacjentowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. Odbiorcy danych osobowych
W związku z realizacją usług świadczonych przez Klinikę, Twoje dane mogą być przekazywane:
- podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora, np. świadczącym usługi IT oraz hosting, laboratoriom dentystycznym, firmom kurierskim (jeśli dotyczy),
- podmiotom dostarczającym narzędzia analityczne i marketingowe (np. Google Analytics, Facebook Pixel),
- podmiotom uprawnionym przepisami prawa,
- podmiotom upoważnionym przez Pacjenta na jego wyraźne polecenie.
9. Pliki cookies i technologie śledzące
Strona internetowa wykorzystuje pliki cookies w celach: umożliwienia prawidłowego działania strony, personalizacji treści, analizy ruchu oraz optymalizacji kampanii marketingowych. Użytkownik może zarządzać ustawieniami plików cookies w swojej przeglądarce lub ustawić swoje preferencje dotyczące ciasteczek na naszej stronie internetowej z wykorzystaniem naszej Polityki Cookies.
10. Przetwarzanie danych w celach
Dane Pacjentów mogą być wykorzystywane do wysyłania informacji handlowych i marketingowych (newsletter), wyłącznie na podstawie wyrażonej dobrowolnej zgody. Pacjent ma prawo w każdej chwili wycofać zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych. W tym celu należy przesłać wiadomość e-mail na adres: info@ooclinic.pl wskazując zakres danych żądanych do usunięcia.
11. Zabezpieczenia danych
Stosujemy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony danych osobowych przed nieuprawnionym dostępem, utratą lub uszkodzeniem.
12. Zmiany w Polityce Prywatności
Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności. Zmiany będą publikowane na stronie internetowej Kliniki.
13. Kontakt
W przypadku pytań lub wniosków dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt: E-mail: info@ooclinic.pl , Adres korespondencyjny: Ul. Gen. Wł. Andersa 24/U1, 80-175 Gdańsk.